Reglement 2014

LET OP WIJ HANTEREN ALLEEN HET TECHNISCH REGLEMENT EN DE KLASSEN VAN DE NSSC!!!!

OFFICIEEL WEDSTRIJDREGLEMENT
BROMMERSPRINT GENEMUIDEN 2014

Inschrijfgeld: €15
Borg voor het hesje: €10 euro (Na inleveren van het hesje krijg je je borg terug.)
Totaal: €25

REGLEMENT

logo

Inhoud

Algemeen Technisch Reglement.

Artikel 1 – Algemene specificaties en voorwaarden.

Artikel 2 – Rijwielgedeelte en frame.

Artikel 3 – Algemeen motorisch reglement.

Artikel 4 Kleding & Helm.

Specifieke Technische reglementen.

Specificaties technisch reglement STANDAARD AUTOMATEN 75B.

Specificaties technisch reglement XTREME AUTOMATEN 80A.

Specificaties technisch reglement SCHAKEL 50.

Specificaties technisch reglement SCHAKEL 70

.

Specificaties technisch reglement PRO STOCK 90.

Specificaties technisch reglement SUPER STOCK 125.

Specificaties technisch reglement SCOOTERSPORT.

Specificaties technisch reglement Scooter 70A..

Specificaties technisch reglement Scooter 70B.

Specificaties technisch reglement Scooter Special 80.

Specificaties technisch reglement Super Special A..

Specificaties technisch reglement Super Special B.

 


 

Algemeen Technisch Reglement

Artikel 1 – Algemene specificaties en voorwaarden

1. Elk scooter/brommer moet voor deelname goedgekeurd worden door de technische Keuring volgens het voorgeschreven reglement.

2. Het gebruik van koelvloeistof is verboden. Als koelmiddel mag uitsluitend water gebruikt worden.

3. Geen enkele deelnemende scooter/brommer mag uitstekende (scherpe) delen bevatten en geen enkel vloeistoflek vertonen.

4. Tanken is verboden met draaiende motor en alleen toegestaan in combinatie met het gebruik van een milieumat.

5. De rijder is zelf verantwoordelijk voor het naleven van het technisch reglement met betrekking tot zijn/haar machine. Wanneer na een wedstrijd blijkt dat de machine niet reglementair was tijdens deelname aan de wedstrijd, kunnen hier achteraf nog straffen voor opgelegd worden.

Artikel 2 – Rijwielgedeelte en frame

1. Het frame mag verstevigd worden. Versteviging tussen de zitting en het stuur (zogenaamde ‘framebuizen’) zijn toegelaten.

2. Keuze en montage van voorvork, velgen, vering en remmen zijn vrij. Indien het in deze klasse toegestaan is.

3. De gashendel moet zelfsluitend zijn. Het gebruik van snel gas is toegestaan. De gashendel moet dichtslaan zonder enige hulp.

4. Remhendels moeten in goede staat verkeren. Geen scherpe uiteinden. Remhendels volledig gemaakt van plastic zijn niet toegestaan.

5. Voor- en achterrem moeten goed werkend zijn en mogen geen klemming vertonen. De remmen moeten dusdanig werken dat het niet mogelijk is de machine door de remmen heen te duwen.

6. Bandenkeuze is vrij, maar moeten in goede staat verkeren ,de velgen moeten voldoende veilig zijn voor de snelheden die behaald worden.

7. Het balhoofd mag geen speling of dode punten vertonen.

8. De draairuimte van het stuur moet voldoende zijn om correcties te maken bij situaties waarbij de machine van richting moet veranderen. De technische commissie beoordeelt of de draai ruimte van de voorvork / stuur voldoende is.

9. Uitvoering van het stuur is vrij.

10. De velgen die gebruikt worden moeten scooter, brommer, kart of motorvelgen zijn, Bij gebruik van fietswielen dienen deze voldoende solide te zijn in overeenstemming met de te behalen snelheid, de hoogte van band/velg dient voldoende te zijn om in de sensoren te staan.

11. Velgen dienen minimaal 10 inch in diameter te zijn.

12. Velgen mogen afgedraaid worden en/of uitgefreesd, maar mogen geen barsten of scheuren vertonen.

13. Het rijwielgedeelte, inclusief alle wijzigingen hieraan mogen de veiligheid niet negatief beïnvloeden. Bij twijfel is dit altijd ter beoordeling van de technische commissie.

14. Kabels dienen veilig te zijn weggewerkt en mogen niet dusdanig loshangen dat dit gevaar op kan leveren tijdens het berijden van de machine. Deze mogen de grond niet raken.

15. Het frame moet afkomstig zijn van een origineel scooter/brommer frame. De hoofdbuis van het balhoofd tot de motorblok ophanging dient afkomstig te zijn van het originele frame. Een uitzondering hiervoor geldt in de Scooter Special 80, Super Special 100A en 100B, Pro Stock 90, Super Stock 125,Extreme Automaten.

Artikel 3 – Algemeen motorisch reglement

1. Borgen is verplicht voor alle machines die deelnemen aan de sprint wedstrijden. Onder borgen wordt verstaan: het voorkomen van loslopen door gebruikmaking van metalen draad met een dikte van minimaal 0,6 mm. Het gebruik van splitpennen wordt beschouwd als borgen. Het gebruik van zelf borgende moeren en van producten zoals Loctite wordt niet beschouwd als borgen omdat de goede werking daarvan niet zonder demontage kan worden vastgesteld bij de technische keuring. Alle vuldoppen, pluggen, bouten en moeren die bij het loslopen olielekkage kunnen veroorzaken moeten worden geborgd. Remmen moeten worden geborgd, Indien er op een machine trommelremmen aanwezig zijn moeten deze zo geborgd worden, dat deze niet kunnen loslopen. Wielen moeten zijn geborgd. Tijdens de ochtendkeuring mag er geen afdek materiaal over de borging zitten.

2. Borgingen moeten gevlochten zijn, anders is de werking van de borging niet optimaal.

3. Carburator (grootte, merk, type en aantal) is vrij.

4. Er mag maar één cilinder gemonteerd zijn met uitzondering van de super special A klasse.

5. Keuze en montage van ontsteking, krukas, drijfstang en lagers is vrij. De totale cilinderinhoud per klasse mag echter niet overschreden worden. De inhoudsberekening volgens de formule 0,785 x D x D x S (waarbij S staat voor slag en D voor diameter zuiger) mag de vooropgestelde inhoud per klasse niet overschrijden.

6. Keuze en montage van de uitlaat is vrij. Gebruik van een goedwerkende demper is verplicht. Voor scooters is de bevestiging met behulp van een ophangbeugel aan het carter verplicht.

7. Een geluidsproductie van meer dan 110 decibel, gemeten op 3 meter afstand van de uitlaatdemper, is niet toegestaan.

8. Het transmissiegedeelte is vrij, maar de originele werking mag niet gewijzigd worden

(bijv. van automaat naar geschakeld). Draaiende delen moeten volledig afgeschermd

9. Kabels en leidingen mogen geen beschadigingen of klemming vertonen.

10. Keuze van brandstof en olie is vrij, Nitro [methaan] of varianten hierop mogen niet gebruikt worden in de Schakel 50-70,Scootersport en Standaard automaten.

11. Keuze van het motortype 2takt of 4takt is vrij, bij 4takt mag 2x de cilinderinhoud gebruikt worden die in de klasse voorgeschreven word en is de krukasslag vrij .

12. Carburateur-overloop-openingen en -slangen moeten uitmonden in de airbox of in een apart reservoir.

13. Het motorgedeelte inclusief alle wijzigingen hieraan mogen de veiligheid niet negatief beïnvloeden. Bij twijfel is dit altijd ter beoordeling van de technische commissie.

14. Draaiende delen moeten deugdelijk en stevig zijn afgeschermd, op een manier waardoor deze niet meer bereikbaar zijn voor lichaamsdelen. (met uitzondering van de wielen).

15. De ontsteking dient geheel afgedekt te zijn.

16. De overbrenging moet afgeschermd worden met een deksel die van stevig materiaal gemaakt is. Dit is ter beoordeling van de technische commissie.

17. Een dodemansknop is verplicht voor alle machines die deelnemen aan sprint wedstrijden. De voorkeur gaat uit naar een kil switch de luxe het type met het vorkje.

Voor de duidelijkheid De dodemansknop dient goed te functioneren!

 

Artikel 4 Kleding & Helm

1. Kledij die het volledige lichaam bedekken is verplicht. Er mag dus op geen enkele manier huid zichtbaar zijn. (Buiten de nek, enkels en polsen.) Ook niet door de bodyprotector heen. De voorkeur gaat uit naar een lederen overall (race pak). Anders is een jas of bodyprotector met harde protectie toegestaan. Een bodyprotector of jas moet voorzien van harde protectie in schouders en elle bogen.

2. Het dragen van een stevige broek is verplicht (bij voorkeur een motorbroek).

3. Stevige handschoenen met harde protectie (bij op z’n minst de knokkels) zijn verplicht. De voorkeur gaat uit naar lederen “race” handschoenen.

4. Het dragen van een deugdelijke helm tijdens het rijden is verplicht. Deze dient te zijn voorzien van een geldig keurmerk (ECE).De helm mag geen breuken of barsten vertonen en moet dus in goede staat verkeren. Een integraalhelm is verplicht, het vizier mag niet zodanig bekrast zijn dat het zicht wordt beïnvloed. Deze dient voor aanvang van iedere wedstrijd ter keuring aangeboden te worden bij de technische commissie.

*Cross/pot/jet/systeemhelmen zijn NIET toegestaan!

 

——————————————————————————————————————————-

Specifieke Technische reglementen

Specificaties technisch reglement STANDAARD AUTOMATEN 75B

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 75 cc; alleen luchtkoeling is toegestaan

2. De krukasslag dient standaard te zijn.

3. De carburateurdoorlaat is vrij; de inlaat dient zich op de cilinder te bevinden.

4. Elke vorm van automatische aandrijving met maximaal 1 versnelling, behalve variomatic, is toegestaan. De werking en bediening dient echter standaard te zijn. Koppelingsdelen mogen worden vervangen. Alles dient goed te worden afgeschermd.

5. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.

6. Van de voorvork mag het inwendige worden aangepast .Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan.

7. De achtervork mag vervangen of star uitgevoerd worden en maximaal 15cm verlengd.

8. Het standaard frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.

9. Het uiterlijk van het voertuig moet lijken op de gehomologeerde bromfiets, ook is de minimale wielmaat 14inch.

 

Specificaties technisch reglement XTREME AUTOMATEN 80A

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 80 cc; vloeistofkoeling is toegestaan.

2. De krukasslag dient standaard te zijn.

3. De carburateurdoorlaat is vrij, evenals het inlaatsysteem.

4. Elke vorm van automatische aandrijving, behalve variomatic, is toegestaan. Meerdere automatische versnellingen zijn toegestaan, doch de werking en bediening dient standaard

te zijn. Koppelingsdelen mogen worden vervangen. Alles dient goed te worden afgeschermd.

5. De gehele voor – en achterrem, of onderdelen daarvan, mogen vervangen worden. Remmen dienen goedwerkend en deugdelijk geconstrueerd te zijn.

6. De voorvork, of onderdelen daarvan, mag worden vervangen, mits alles deugdelijk is geconstrueerd.

7. De frameconstructie is vrij. De keuze van spatborden, tank, zitje en evt. stroomlijn is vrij. Genoemde onderdelen dienen deugdelijk van constructie te zijn.

 

Specificaties technisch reglement SCHAKEL 50

1.De maximale cilinderinhoud bedraagt 50 cc

2. De krukasslag mag niet afwijken van het gehomologeerde model.

3. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd, noch verplaatst.

4. De carters mogen alleen worden aangepast om plaatsing van een andere versnellingsbak (max. 6 versn.) mogelijk te maken. Het blok dient uitsluitend ontwikkeld te zijn voor een bromfiets. Fabriekscross/raceblokken zijn uitgesloten.

5. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.

6. De voorvork mag worden aangepast Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan.

7. Het principe van de werking van het achter veersysteem mag niet worden gewijzigd (dus bijv. geen mono shock als origineel stereoshock aanwezig is). Versteviging van achter brug door toevoeging van materiaal is toegestaan.

8. Het frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.

9. Het uiterlijk van het voertuig moet lijken op de gehomologeerde bromfiets, ook is de minimale wielmaat 16inch.

 

Specificaties technisch reglement SCHAKEL 70

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 72 cc

2. De krukasslag mag niet afwijken van het gehomologeerde model.

3. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd, noch verplaatst.

4. De carters mogen alleen worden aangepast om plaatsing van een andere versnellingsbak (max.6versn.) mogelijk te maken. Het blok dient uitsluitend ontwikkeld te zijn voor een bromfiets. Fabriekscross/raceblokken zijn uitgesloten.

5. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.

6.De voorvork mag worden aangepast Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan..

7. Het principe van de werking van het achter veersysteem mag niet worden gewijzigd (dus bijv. geen monoshock als origineel stereoshock aanwezig is). Versteviging van achter brug door toevoeging van materiaal is toegestaan.

8. Het standaard frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.

9. Het uiterlijk van het voertuig moet lijken op de gehomologeerde bromfiets, ook is de minimale wielmaat 16inch.

 

Specificaties technisch reglement PRO STOCK 90

1.De maximale cilinderinhoud bedraagt 90cc.

2. De carburateurdoorlaat is vrij, evenals het inlaatsysteem.

3. De carters mogen alleen worden gewijzigd om plaatsing van een andere versnellingsbak (max.6versn.) mogelijk te maken. Het blok dient uitsluitend ontwikkeld te zijn voor 50cc. Fabriekscross/raceblokken zijn uitgesloten.

4. De gehele voor – en achterrem, of onderdelen daarvan, mogen vervangen worden. Remmen dienen goedwerkend en deugdelijk geconstrueerd te zijn.

5. De voorvork, of onderdelen daarvan, mag worden vervangen, mits alles deugdelijk is geconstrueerd.

6. De achter brug mag worden vervangen of gewijzigd, mits deugdelijk geconstrueerd. Het principe van de werking van het achter veersysteem mag worden gewijzigd. De achter brug mag ook als vaste constructie uitgevoerd worden.

7. De frameconstructie is vrij. De keuze van spatborden, tank, zitje en evt. stroomlijn is vrij. Genoemde onderdelen dienen deugdelijk van constructie te zijn.

8. Wheelybar is in deze klasse toegestaan. Voor de schakelklassen geld dat ook Pitbikes als gehomologeerd worden gezien. Uiterlijk dient te lijken op de gehomologeerde Masai pitbike, minimale wielmaat is 10inch.

 

Specificaties technisch reglement SUPER SPECIAL 125

1. De carburateurdoorlaat is vrij.

2. De maximale cilinderinhoud bedraagt 133cc (i.v.m. Athena 57 mm)

3. De versnellingsbak mag worden veranderd, waarbij het maximaal toegelaten aantal versnellingen 6 bedraagt. Wanneer het blok niet standaard is uitgerust met een 5 of 6 versnellingen, mogen carters aangepast worden om plaatsing van een 5- of 6-versnellingsbak mogelijk maken. De in- en uitlaatconstructie is vrij. *Het blok dient in de SuperSpecial-klasse uitsluitend standaard ontwikkeld te zijn voor Honda MB/X-MT/X 80 cc (lucht/watergekoeld). Fabrieks cross/raceblokken zijn uitgesloten van deelname.

4. De gehele voor- en achterrem, of onderdelen daarvan, mogen vervangen worden. Remmen dienen goedwerkend en deugdelijk geconstrueerd te zijn. Wielen dienen minimaal 16 inch te zijn.

5. De voorvork moet verend zijn.

6. De achter brug mag worden vervangen of gewijzigd, mits deugdelijk geconstrueerd. Het principe van de werking van het achter veersysteem mag worden gewijzigd. De achter brug mag ook als vaste constructie uitgevoerd zijn.

7. De frameconstructie is vrij. De keuze van spatborden, de tank en zitje is vrij. Het toevoegen van stroomlijnen is toegestaan. Genoemde onderdelen dienen deugdelijk van constructie te zijn.

 

Specificaties technisch reglement SCOOTERSPORT

1. De scooter moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.

2. Niet-vermelde onderdelen in het algemeen reglement mogen niet veranderd worden.

3. De cilinderinhoud mag de 70cc niet overschrijden.

4. Beplating (en het wel of niet gebruiken daarvan) is vrij. Echter dienen wel gevaarlijke uitstekende delen als gevolg van het niet monteren van een kappen set te worden beschermd.

5. Het motorblok en het type is vrij.

6. Wijzigingen aan het originele scooterframe zijn toegestaan mits de constructie goed en veilig is.

7. Het gebruik van een wheelybar is in deze klasse niet toegestaan.

8. De vering aan de achterzijde en het type daarvan is vrij.

9. Het minimale gewicht van rijder (inclusief beschermende kleding) en machine is 140kg.

10. Enkel nieuwe leden mogen mee doen aan deze klasse en dienen verplicht na 1 jaar deelname promotie te maken naar een andere klasse binnen de sprint reglementen.

11. De rijder mag alle wedstrijden rijden gedurende het seizoen

12. Voetsteunen moeten inklapbaar zijn of minimaal 25mm in doorsnede zijn, het uiteinde moet voorzien zijn van een teflon/rubber dop en het geheel dient deugdelijk ontworpen te

13. Er dient een scootercilinder gemonteerd te worden. Dit betekent dus een cilinder die specifiek voor dit type motorblok ontworpen is.

 

Specificaties technisch reglement Scooter 70A

1. De scooter moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.

2. Niet-vermelde onderdelen in het algemeen reglement mogen niet veranderd worden.

3. De cilinderinhoud mag de 70cc niet overschrijden.

4. Elke scooter moet zijn voorzien van volledige beplating met uitzondering van de stuurbeplating en helmbak. De voorkap moet meer als 50% intact blijven. 75 % van de beplating moet gelijkend zijn zoals het originele gehomologeerde model. De Materiaalkeuze is hierin vrij.

5. het motorblok moet van het originele gehomologeerde model zijn. Waarbij koeling, bouwjaar en type trommel- of schijfrem geen invloed hebben op de homologatie.

6. Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis niet veranderen ten opzichte van het originele gehomologeerde model. Een wielbasis korter als het originele gehomologeerde model is toegestaan.

7. Wijzigingen aan het originele subframe zijn toegestaan mits het motorblok de originele gehomologeerde positie behoudt.

8. Het gebruik van een wheelybar is in deze klasse niet toegestaan.

9. Voetsteunen moeten inklapbaar zijn of minimaal 25mm in doorsnede zijn, het uiteinde moet voorzien zijn van een teflon/rubber dop en het geheel dient deugdelijk ontworpen te zijn.

10. De stuurhoogte moet minimaal 60 cm zijn, dit wordt gemeten vanaf de grond tot aan de onderkant van de handvaten.

 

Specificaties technisch reglement Scooter 70B

1. De scooter moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.

2. Niet-vermelde onderdelen in het algemeen reglement mogen niet veranderd worden.

3. De cilinderinhoud mag de 70cc niet overschrijden.

4. Elke scooter moet zijn voorzien van volledige beplating met uitzondering van de stuurbeplating en helmbak. De voorkap moet meer als 50% intact blijven. 75 % van de beplating moet gelijkend zijn zoals het originele gehomologeerde model. De Materiaalkeuze is hierin vrij.

5. het motorblok moet van het originele gehomologeerde model zijn. Waarbij koeling, bouwjaar en type trommel- of schijfrem geen invloed hebben op homologatie.

6. Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis niet veranderen ten opzichte van het originele gehomologeerde model. Een wielbasis korter als het originele gehomologeerde model is toegestaan.

7. Wijzigingen aan het subframe zijn toegestaan mits het motorblok de originele gehomologeerde positie behoudt.

8. De voorvork mag vervangen worden, mits dit type ook door een erkende fabrikant voor scooters ontwikkeld is. De voorvork mag aangepast worden zolang de veiligheid niet negatief wordt beïnvloed.

9. De eventuele vering aan de achterzijde en het type daarvan is vrij.

10. Het gebruik van een wheelybar is in deze klasse niet toegestaan.

11. Het minimale gewicht van rijder (inclusief beschermende kleding) en machine is 140kg.

12. Voetsteunen moeten inklapbaar zijn of minimaal 25mm in doorsnede zijn, het uiteinde moet voorzien zijn van een teflon/rubber dop en het geheel dient deugdelijk ontworpen te zijn.

13. De stuurhoogte moet minimaal 60 cm zijn, dit wordt gemeten vanaf de grond tot aan de onderkant van de handvaten.

 

Specificaties technisch reglement Scooter Special 80

1. De scooter moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.

2. Niet-vermelde onderdelen in het algemeen reglement mogen niet veranderd worden.

3. De cilinderinhoud mag de 80cc niet overschrijden.

4. De wielbasis mag maximaal 1800mm bedragen.

5. Het gebruik van een wheelybar is in deze klasse toegestaan.

6. Voetsteunen moeten inklapbaar zijn of minimaal 25mm in doorsnede zijn, het uiteinde moet voorzien zijn van een teflon/rubber dop en het geheel dient deugdelijk ontworpen te zijn.

 

Specificaties technisch reglement Super Special A

1. De scooter/brommer moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.

2. Alle onderdelen mogen veranderd worden zolang de veiligheid niet negatief wordt beïnvloed.

3. De totale cilinderinhoud mag de 100cc niet overschrijden.

4. Wijzigingen aan het originele frame, zelfbouw en aanpassing van de wielbasis en zithoogte is toegestaan indien de constructie goed en veilig is.

5. Het gebruik van lachgas is enkel in deze klasse toegelaten indien de kit deugdelijk gemonteerd is. Deze kit mag bij een eventuele valpartij de grond niet kunnen raken, en mag geen enkele lekkage vertonen.

6. De constructie van de spatborden, kuip, kappen, tank en zitje is vrij.

7. Indien gebruik gemaakt wordt van een versnellingsbak moet het voortandwiel beschermd

worden en is een kettingrand verplicht.

8. Het gebruik van mechanische drukvulling is toegestaan.

9. Het gebruik van een wheelybar is in deze klasse toegestaan.

10. Voetsteunen moeten inklapbaar zijn of minimaal 25mm in doorsnede zijn, het uiteinde moet voorzien zijn van een teflon/rubber dop en het geheel dient deugdelijk ontworpen te zijn.

11. In deze klasse mag er gereden worden met een andere achter velg die geproduceerd is voor een motorvoertuig welke geschikt is voor de snelheden die worden behaald in deze klasse.

 

Specificaties technisch reglement Super Special B

1. De scooter/brommer moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.

2. Alle onderdelen mogen veranderd worden zolang de veiligheid niet negatief wordt beïnvloed.

3. Beide carterdelen dienen als origineel te zijn.

4. Er mag maar 1 cilinder gemonteerd worden

5. De totale cilinderinhoud mag de 100cc niet overschrijden.

6. Wijzigingen aan het originele frame, zelfbouw en aanpassing van de wielbasis en zithoogte is toegestaan indien de constructie goed en veilig is.

7. Het gebruik van lachgas is niet toegestaan in deze klasse. De kit mag ook niet gemonteerd zijn.

8. De constructie van de spatborden, kuip, kappen, tank en zitje is vrij.

9. Indien gebruik gemaakt wordt van een versnellingsbak moet het voortandwiel beschermd worden en is een kettingrand verplicht.

10. Het gebruik van mechanische drukvulling is niet toegestaan.

11. Het gebruik van een wheelybar is in deze klasse toegestaan.

12. Voetsteunen moeten inklapbaar zijn of minimaal 25mm in doorsnede zijn, het uiteinde moet voorzien zijn van een teflon/rubber dop en het geheel dient deugdelijk ontworpen te zijn.

13. In deze klasse mag er gereden worden met een andere achter velg die geproduceerd is voor een motorvoertuig welke geschikt is voor de snelheden die worden behaald in deze klasse.

14. Het minimale gewicht van rijder (inclusief beschermende kleding) en machine in deze klasse is 120 kg.

 

Bij vragen: Roger Klaver 0625313155